اسرائیل ضعیف‌ترین دوران خود را سپری می‌کند


در شب غزه جشنواره سینمای رشد مطرح شد

تهران (پانا) – جان جمیز یوبل محقق تاریخ معاصر آمریکا می‌گوید اسرائیل ضعیف‌ترین دوران خود را سپری می‌کند و فیلم سازان ایرانی باید با ساخت فیلم‌هایی به نقش صهیونیستها درباره برده‌داری سیاهان آمریکا پرده بردارند تا به جهان نشان دهند که اسرائیل آنگونه که می‌گویند نیست و روایت‌های نادرستی از صهیونیستها در سینما جهان ارائه می‌شود.

 

نشست تخصصی بررسی سینمای ضد صهیونیستی شامگاه گذشته با حضور جان جمیز یوبل از آمریکا غلامرضا منتظمی و برخی از کارگردان‌های سینمای ایران در سینما فلسطین برگزار شد
در ابتدای این نشست منتظمی با اشاره به این مطلب که جنگ امروز جنگ روایت‌هاست گفت: امروز ۹۵ درصد افکار عمومی جهان طرفدار مردم فلسطین هستند و تنها ۵ درصد از جنایات صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: موضوع فلسطین و اسرائیل موضوع ایران نیست بلکه موضوع تمام جهان است به قول نادر طالب‌زاده امروز در اتفاقات آخرالزمانی سیر می‌کنیم.
وی با اشاره به این مطلب که نخستین بنگاه‌های ساخت فیلم‌ها توسط صهیونیست‌ها آغاز به کارکرده است عنوان کرد: با شروع فعالیت‌های سینما اولین و مهم‌ترین کمپانی‌های سینمایی توسط صهیونیست‌ها شروع به کارکرد و آن‌ها سعی کردند در سال‌های اخیر روایتی نادرست از واقعیت‌های جهان را به فیلم تبدیل کنند
منتظمی با اشاره به این مطلب که اسرائیلی‌ها در دوران فعلی به‌شدت آسیب‌پذیر شده‌اند عنوان کرد: بسیاری از واقعیت‌ها پس از ۱۱ سپتامبر نشان می‌دهد که سازمان موساد در اتفاقات ۱۱ سپتامبر نقش اصلی داشته است و اگر فیلم‌سازان ما بخواهند ماندگار شوند می‌توانند به موضوع 11 سپتامبر توجه بیشتری کنند و به ساخت فیلم درباره این موضوع بپردازند.
در ادامه این نشست جان جیمز یوبل با اشاره به اینکه اتفاقات مختلفی در ۱۵ ماه اخیر در آمریکا در حال رشد است گفت: چند سال است در ایران اقامت دارم و در این دوران توانستم افراد بسیاری را ملاقات کنم و به همین دلیل امروز اتفاقات جهان و آمریکا را از زاویه دیگری نگاه می‌کنم.
وی ادامه داد: اتفاقات مختلفی در ۱۵ ماه اخیر در آمریکا در حال رشد است که یکی از مهم‌ترین اتفاقات کاری بود که یکی از هنرمندان آمریکا انجام داد
وی عنوان کرد: کانی گاه بست که یکی از هنرمندان شاخص سینمای آمریکا است در یک برنامه حضور می‌یابد و تی‌شرتی را می‌پوشد که در بر روی آن عکسی با این عنوان که تنها زندگی سفیدان مهم است می‌پوشد.
یوبل تصریح کرد: پس‌ازاین اتفاق فشارهای بسیاری از طرف جامعه صهیونیستی و یهودیان آمریکا به او می‌آورند اما او در برابر این امر مقاومت می‌کند و شروع به توضیح روایت‌هایی از قدرت صهیونیست‌ها در آمریکا می‌کند.
وی اضافه کرد: این حرکت او باعث شد که صدها هزاران آمریکایی به سمت آگاهی بخشی درباره نقش صهیونیست‌ها در برده‌داری و مسائل دیگر در آمریکا پی ببرند.
این محقق آمریکایی با اشاره به اینکه پس از سخنان کانیه وست بسیاری از هنرمندان و سیاستمداران درباره قدرت صهیونیست‌ها صحبت کردند گفت: از ۱۲ ماه پیش مقاومت در برابر قدرت صهیونیست‌ها در حال افزایش است و وقتی جنگ اتفاق افتاد انگیزه‌ای شد که مردم فشار بیشتری روی این مسئله بگذارند.
وی ادامه داد: این امر باعث شد که مردم فعالیت بیشتری در حمایت از فلسطینی‌ها انجام دهند و در ادامه شاهد جنبش‌های خیابانی و شبکه‌های اجتماعی و حضور بسیاری از مردم در اعتراض به رفتار صهیونیست‌ها در آمریکا بودیم.
این محقق اضافه کرد: امروز شاهد اشکال مختلفی در اعتراض به رفتار صهیونیست‌ها در مدارس دانشگاه‌ها و اجتماعات فرهنگی در آمریکا هستیم.
یوبل خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم آمریکا می‌گویند ‌نمی‌خواهند مالیاتی که می‌دهند صرف هزینه ساخت بمب برای استفاده اسرائیل شود و آن‌ها از بمباران خانه‌های مردم فلسطین و مردم آن بسیار ناراحت هستند.
وی تصریح کرد: البته یهودیان صهیونیست علاقه بسیاری دارند که حقیقت را به شکل دیگری جلوه دهند.
یوبل با اشاره به اینکه یهودیان صهیونیست نقش پررنگی در برده‌داری سیاهان آمریکا داشتند اظهار کرد : فیلم‌سازان ایرانی می‌توانند درباره این حقیقت و نقش صهیونیست‌ها در برده‌داری سیاهان فیلم بسازند و از این طریق فشار بیشتری در جامعه بین‌الملل بر روی آن‌ها بگذارند
وی ادامه داد: البته درگذشته فیلمی درباره برده‌داری سیاه‌پوستان ساخته‌شده که به نقش صهیونیست‌ها در برده‌داری اشاره می‌کند و نشان می‌دهد یهودیان با برده‌داری سیاهان به ثروت فوق‌العاده‌ای رسیدند که در ادامه به شکل‌گیری اسرائیل منجر شد.
در ادامه این نشست محمدباقری مجری و فیلم‌ساز جوان سینمایی ایران به سفرش به لبنان اشاره کرد و گفت: در ۴۵ روز پیش با حضور برخی از مستندسازان به جنوب لبنان رفتیم تا بتوانیم از زاویه دیگری غزه و جنگ نابرابر را روایت کنیم.
وی به خاطراتش از این سفر اشاره کرد و گفت:در جنوب لبنان گزارش‌هایی گرفتیم، باید عنوان کرد جنوب لبنان در یک وضعیت عجیبی قرار دارد هر شب صدای خمپاره می‌آمد و مردم با یک مرگ آگاهی زندگی می‌کنند.
وی ادامه داد: ما در آنجا دنبال زندگی بودیم و تلاش می‌کردیم آن را برای مخاطبان ارائه دهیم، در این دوران اگر مدارس تعطیل بود اما معلمانی را می‌دیدیم که به خانه بچه‌ها می‌رفتند که آموزش وزندگی تعطیل نشود.
وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد مردم لبنان در این دوران خیلی باانرژی زندگی می‌کردند.
در پایان این نشست شفیع آقا محمدیان رئیس هیات‌داوران جشنواره فیلم رشد عنوان کرد: امروز هم‌زمان با مساله کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین فیلمی اکران می‌شود به نام «اوپن هایمر» که تمام تلاش آن بر این است که نشان دهد بااینکه بمب اتم را یک فرد یهودی ساخته اما مخالف به استفاده از آن بوده است.
وی ادامه داد: در هالیوود از ابزار استراتژیک استفاده می‌کنند فیلم‌هایی مانند« اوپن هایمر» ساخته می‌شود تا روی جامعه بین‌الملل تأثیر بگذارد.
آقا محمدیان در پایان سخنان خود تصریح کرد: جوانان باید از سینما به‌عنوان یک هدف راهبردی استفاده کنند و در برابر روایت سازی هالیوود بایستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام نمایشگاه مدرسه انقلاب